Педагогічний колектив Садовської ЗОШ І-ІІІ ступенів щиро вітає Кучик Нелю, ученицю 10 класу, з перемогою у конкурсі «Лідер року» який відбувся18 квітня 2016 року на базі Районного Будинку дитячої та юнацької творчості Лозівської районної ради.
Метою конкурсу було сприяння розвитку лідерського потенціалу та творчих здібностей учнів, пошуку нових ідей для оновлення змісту роботи учнівського врядування у районі.
Кучик Неля брала участь у звітній конференції старшокласників «Стожари» та представила спільний проект учнівського самоврядування «ЛІДЕР» Садовської ЗОШ І-ІІІ ступенів з теми «Національно-патріотичне виховання учнів засобами ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території».
За підсумками результатів всіх етапів конкурсу на конференції Лозівської районної асоціації старшокласників «Стожари» Кучик Нелю нагороджено Почесною Грамотою управління освіти, молоді та спорту Лозівської районної державної адміністрації за перемогу у районному конкурсу-огляду учнівської молоді «Лідер року 2016» та вручено цінний подарунок.
До Вашої уваги результати шкільного проекту: «Національно-патріотичне виховання учнів засобами ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території Садовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів Лозівського району Харківської області»
Актуальність дослідження:
На сучасному етапі розвитку України, коли існує пряма загроза денаціоналізації, виникає нагальна необхідність у здійсненні системних заходів, спрямованих на посилення патріотичного виховання дітей та молоді.
Формувати національно-патріотичну свідомість учнів можна не лише літературними даними, а й за допомогою рослин-символів України, квітів синьо-жовтого забарвлення, як забарвлення державного прапору, що зростають на шкільному подвір’ї, адже природа є потужним фактором виховання поваги й любові до своєї Батьківщини. Прагнення людини єднатися з природою сприяє створенню прекрасних зелених ландшафтів. Ландшафтний дизайн на сьогоднішній день набуває значущості, це мистецтво організації навколишнього середовища, основним завданням якого є створення комфортних умов для життєдіяльності людини з екологічними, функціональними і естетичними показниками з використанням засобів озеленення.
Об’єкт дослідження: національно-патріотичне виховання учнів.
Предмет дослідження: національно-патріотичне виховання учнів засобами ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території.
Мета проекту: засобами ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території здійснювати національно-патріотичне виховання учнів.
Для досягнення цієї мети було поставлено такі завдання:
1. Проаналізувати стан наукового вивчення ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території.
2. Формувати національно-патріотичну свідомість школярів через озеленення пришкільної території рослинами-символами України та квітами з тривалим цвітінням.
3. Розробити проект ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території спрямований на національно-патріотичне виховання учнів.
4. Провести пропагандистську роботу серед населення Садівської сільської ради та учнів школи, щодо реалізації проекту.
Під час проектування декоративного озеленення та ландшафтного дизайну пришкільної території ми відібрали такі рослини, які невибагливі до умов зростання, економічно незатратні, потребують мінімального догляду та стануть окрасою території шкільного закладу.
До шкільного проекту ми включили наступні рослини-символи України калина, барвінок, чорнобривці, мальва, ссоняшник. Для забезпечення безперервності цвітіння та озеленення пришкільної ділянки, окрім рослин-символів України ми плануємо використати такі рослини, як ялівець козацький, петунія дрібноквіткова, айстра багаторічна, хризантема садова.
Навесні 2015 року була розпочата робота по озелененню пришкільної території. Попередньо було прибрано опале листя та суху траву, обрізано сухі гілки на деревах, що вже зростають на шкільному подвір’ї. Учні, вчителі та робітники школи посадили 30 саджанців плодово-ягідних дерев, з них 20 яблунь та 10 вишень.
У 2015 році ми організували пропагандистську роботу з питань покращення ландшафтного дизайну та озеленення школи спрямоване на національно-патріотичне виховання, серед дітей та жителів села Садове. Для населення проводилась роз’яснювальна робота, було роздано буклети, повідомлено про шляхи реалізації проекту.
Зацікавилася нашим проектом Садівська сільська рада, куди ми завітали з нашою доповіддю та запропонували шляхи покращення ландшафтного дизайну пришкільної території, закупівлі саджанців калини, ялівця козацького, айстри багаторічної, хризантеми та насіння квітів. На засіданні виконавчого комітету було розглянуто питання заготівлі саджанців з допомогою жителів нашого села
Перед розробкою проекту ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території школи було проведено огляд місцевості і розроблено ландшафтний план ділянки. Визначено які дерева вже зростають на території та, як гармонійно їх поєднати з новими рослинами, які ми обрали для нашого проекту.
Ми плануємо уздовж доріжки, що веде до центрального входу, посадити ялівець козацький, а між ним, у ряді, соняшник. Між ялівцем та сосною звичайною розмістити ряди калини.
По обидва боки доріжки, перед ділянками розташовані круглі клумби діаметром 4м. Доречними тут будуть клумби безперервного цвітіння, які декоративні протягом всього теплого сезону: з весни до осені. Композиція такого квітника досить складна, так як вона повинна включати рослини, цвітіння яких йде лавиноподібно. Також ми плануємо створити багаторівневу композицію. Квіти з високими стеблами висаджують в центрі. Чим нижче рослини в такий клумбі, тим ближче вони повинні розташовуватися до краю.
В центрі клумби потрібно посадити мальви, друге коло – айстру багаторічну синього кольору (осіннє цвітіння), третє коло - чорнобривці жовтого кольору (літнє цвітіння), четверте коло – хризантеми жовтого кольору (осіннє цвітіння), п’яте коло – барвінок він синього кольору і квітне з весни до осені, останнє коло це петунія, квіти якої можуть бути різного забарвлення, щоб обрамити нашу клумбу.
Для наочності було намальовано ескізи весняного та осіннього проекту ландшафтного дизайну та озеленення пришкільної території Садовської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів.
Завдяки такому поєднанню кольорів ми будемо спостерігати синьо-жовте забарвлення.
За допомогою ландшафтного дизайну можливо підвищити рівень екологічної свідомості громадян, залучити учнів до практичної діяльності з розв’язання проблем навколишнього середовища місцевого значення та національної свідомості.