День безпечнішого Інтернету (Safer Internet Day) відзначається другого дня (у вівторок), другого тижня, другого місяця (лютого) з 2004 року з метою популяризації більш безпечного і більш відповідального використання онлайн-технологій і мобільних телефонів, особливо серед дітей і молодих людей в усьому світі.
Запроваджений цей день у 2004 за ініціативи європейських некомерційних організацій: Європейської комісії, European SchoolNet, Insafe (European Safer Internet Network — Європейська мережа безпечного Інтернету).
Компанія Insafe об’єднує 30 безпечних Інтернет-центрів онлайн у кожній з 27 країн Євросоюзу, а також в Ісландії та Норвегії. На жаль, ще не відкрито Інтернет-центр в Україні.
Кожен Інтернет-центр складається з центру довіри, гарячої лінії та молодіжної групи. Гарячі лінії надають інформацію та поради дітям, підліткам, батькам і викладачам з тематики комп’ютерної безпеки. За телефоном гарячої лінії завжди можна повідомити про заборонений і нелегальний контент, зберігши при цьому конфіденційність.
Кожного року День безпечнішого Інтернету відзначається під девізом,
у 2016 році — під девізом «Об’єднаймося для створення кращого Інтернету».
День безпечнішого Інтернету має на меті об’єднання зусиль зацікавлених державних, громадських та приватних сторін для підвищення рівня знань про безпечне та відповідальне використання Інтернет-технологій, перш за все, серед дітей та молоді.
Відзначення в Садовській ЗОШ
В День безпечнішого Інтернету в Садовській ЗОШ І-ІІІ ступенів на уроках інформатики з учнями обговорювали шляхи безпечного використання молоддю Інтернету, питання Інтернет-етики, загрози протизаконного контенту.
Учнів було ознайомлено з постійно діючою «гарячою лінією» з веб-інтерфейсом Skarga, де кожен користувач може залишити свою скаргу щодо інформаційних порушень в Інтернеті.
Також, в цей день, учні відвідали сторінки сайту Он-ляндія: безпечна веб-країна де ознайомилися з матеріалами для дітей, завдяки яким зможуть засвоїти основи безпечної роботи в Інтернеті.
Учні школи перевірили на практиці рівень своєї кібербезпеки – пройшли тест.
Також, в цей день діти ознайомилися з інформаційною безпекою, що чатує на них в мережі:
Учням молодшого шкільного віку було запропановано цікавий динамічний тест Web-словничок в картинках:
Учні середнього та старшого шкільного віку пройшли web-кросворд — Тенета Інтернету:
Також учням було запропановано переглянути:
Соціальний ролик «Безопасный Интернет — детям!»
Правила користування Інтернетом для дітей та підлітків
Необыкновенные приключения в Интернете — комп’ютерна гра для дітей молодшого та середнього шкільного віку, яка навчить першим крокам роботи в Інтернеті.
Джунглі Інтернету (Wild Web Woods) — інтерактивна гра, призначена для дітей віком від 7 до 10 років. Підказки та поради допоможуть дітям користуватися Інтернетом безпечно та навчитися не губитися при зіткненні із загрозливою поведінкою інших користувачів або з негативним змістом сайтів.
Безпека дітей в Інтернеті: правила для батьків
Посібник для батьків «Діти в інтернеті: як навчити безпеці у віртуальному світі» від «Київстар»
Ти вже добре знайомий з Інтернетом. У тебе, напевно, є улюблені сайти й віртуальні друзі, ти знаходиш в Інтернеті інформацію, що допомагає навчатися й займатися улюбленими справами, спілкуєшся з людьми, що живуть в інших містах, завантажуєш цікаві картинки й музику, граєш у захоплюючі ігри. Проте, пам’ятай: як і в реальному світі, в Інтернеті ти можеш зустрітися з загрозами й небезпечними людьми. Тому тобі дуже важливо навчитися уникати небезпек Інтернету! Прочитай прості правила безпечного поводження в мобільному Інтернеті й поділися ними з батьками та друзями: рекомендації психолога.
Про Інтернет
Проект «Про Інтернет» спрямований на підвищення цифрової компетентності школярів і розповідає в цікавій ігровій формі про пристрої мережевого простору, про те, як отримати доступ до знань, знаходити потрібну інформацію, критично оцінювати контент, створювати власні Інтернет-проекти, спілкуватися — і робити все це, дотримуючись простих правил безпеки. Для вчителів це — методичний посібник і практикум для проведення занять. |