Результати проведення моніторингу
щодо самодіагностики, самооцінювання реалізації потреб педагогів у розвитку та саморозвитку
серед учителів
КЗ «Садовський ліцей Лозівської міської ради Харківської області»
Тест «Визначте, на якому рівні ви перебуваєте як учитель»
70%- Високий рівень,
10%- Дуже високий
20%- Не можу відповісти
За результатами можна визначити:
- невпевненість окремих педагогів у власних вчительських здобутках
- небажання відкривати справжній потенціал
- завищену чи занижену самооцінку окремих педагогів
що підтверджують результати наступних опитувань.
Тест «Самооцінювання реалізації саморозвитку»
|
Повністю згоден
|
Швидше так
|
І так і ні
|
Швидше ні
|
Зовсім ні
|
Прагну вивчити себе
|
50%
|
50%
|
0
|
0
|
0
|
Залишаю час для розвитку
|
40%
|
40%
|
10%
|
0
|
10%
|
Перешкоди стимулюють мою активність
|
20%
|
40%
|
30%
|
0
|
10%
|
Шукаю зворотній зв'язок
|
30%
|
30%
|
30%
|
0
|
10%
|
Рефлексую свою діяльність
|
50%
|
40%
|
0
|
0
|
10%
|
Аналізую свої почуття та досвід
|
50%
|
40%
|
30%
|
0
|
0
|
Багато читаю
|
60%
|
10%
|
30%
|
0
|
0
|
Широко дискутую з цікавих для мене питань
|
40%
|
50%
|
10%
|
0
|
0
|
Вірю у свої можливості
|
50%
|
50%
|
0
|
0
|
0
|
За результатами можна визначити, що
більшість педагогів 60% - багато читають, прагнуть себе вивчити, рефлектують власну діяльність, аналізують свої почуття й досвід та, що найголовніше, вірять у свої можливості.
Хоча засмучує той фактор, що окремі педагоги 10% - взагалі не залишають часу для власного розвитку та пошуку зворотнього зв’язку, їх зупиняють перешкоди та відсутність рефлексії своєї діяльності.
Анкета оцінювання вчителем своєї діяльності
№
|
Питання
|
Так
|
Складно відповісти
|
Ні
|
1
|
Чи пов’язуєте ви свої труднощі з тим, що не досить глибоко знаєте теоретичні питання психології дитини?
|
0
|
30%
|
70%
|
2
|
Можливо, ваші труднощі пов’язані з тим, що оволоділи не всіма способами, методами, прийомами активізації учнів у процесі навчання?
|
20%
|
30%
|
50%
|
3
|
Чи складно вам формулювати питання проблемного характеру, створювати проблемні ситуації в навчальному процесі?
|
10%
|
10%
|
80%
|
4
|
Чи часто вам вдається на лабораторних і практичних заняттях організовувати роботу учнів так, щоб вона проходила у формі невеликого дослідження?
|
40%
|
40%
|
20%
|
5
|
Чи часто вам вдається на уроках використовувати наукові факти так, щоб вони сприяли розвитку мислення учнів?
|
60%
|
10%
|
30%
|
6
|
Чи складно вам організовувати дискусію на уроках?
|
0
|
10%
|
90%
|
7
|
Чи володієте ви вмінням розглядати явища, події, факти під час пояснення нового матеріалу з позицій інтегрованого підходу (показати загальність законів природи і суспільства, продемонструвати елементи системного бачення явищ і об’єктів тощо)?
|
70%
|
10%
|
20%
|
8
|
Чи завжди і в усіх класах вам вдається підготувати завдання різного рівня складності для учнів?
|
40%
|
0
|
60%
|
9
|
Чи часто ви можете визначити, який вид завдань буде складним для учнів?
|
50%
|
10%
|
30%
|
10
|
Чи вдається вам визначити ступінь усвідомленості володіння учнями світоглядними поняттями?
|
50%
|
20%
|
30%
|
11
|
Чи складно вам викладати теоретичні та дидактичні питання з Вашого предмета?
|
0
|
0
|
100%
|
12
|
Чи складно вам аналізувати навчальний матеріал з погляду сучасних досягнень науки. Розвитку наукового звання?(
|
0
|
30%
|
70%
|
13
|
Чи завжди вам вдається вибрати відповідний метод або методичний прийом для реалізації мети уроку?
|
40%
|
20%
|
40%
|
14
|
Чи можете ви оцінити те, що найбільше і найкраще вам вдалося на уроці?
|
90%
|
10%
|
0
|
15
|
Чи можете ви оцінити, що не вдалося вам на тому чи іншому уроці, які були труднощі?
|
90%
|
10%
|
0
|
16
|
Чи завжди вам вдається бачити недоліки тих уроків, які ви відвідуєте (уроки ваших колег)?
|
70%
|
30%
|
0
|
За результатами можна визначити, що
більшості педагогів(від 100% до 60%) досить легко викладати теоретичний матеріал зі свого предмета, організовувати дискусію та формулювати питання проблемного характеру, педагоги без особливих зусиль аналізують матеріал з погляду сучасності, інтегрують навчальний матеріал та аналізують проведення уроків.
Невеликий відсоток учителів мають:
- деякі утруднення з організацією роботи у вигляді досліджень (40%),
- прогалини у власній підготовці (30%),виборі методів та прийомів роботи (20%), оволодіння учнями навчальним матеріалом(20%)
Діагностична карта підвищення рівня методичної кваліфікації
|
Потребую допомоги
|
Достатньо володію
|
Готовий поділитися досвідом
|
1. Календарно – тематичне планування роботи
|
|
80%
|
20%
|
2. Орієнтація на особистісні досягнення учнів
|
|
100%
|
|
3. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку
|
|
100%
|
|
4. Визначення освітніх, виховних і розвивальних завдань уроку
|
|
80%
|
20%
|
5. Оволодіння змістом нових програм та підручників
|
10%
|
60%
|
30%
|
6. Використання активних методів навчання
|
|
90%
|
10%
|
7. Раціональна єдність словесних, наукових і практичних методів навчання
|
20%
|
80%
|
|
8. Уміння організувати роботу учнів протягом всього уроку
|
|
90%
|
10%
|
9. Диференційована робота на уроці
|
10%
|
80%
|
10%
|
10. Зв’язок з раніше вивченим, досвідом, набутим учнем
|
|
70%
|
30%
|
11. Формування вмінь учнів самостійно здобувати знання і застосовувати їх на практиці
|
|
100%
|
|
12. Формування вмінь і навичок в учнів працювати з першоджерелами
|
20%
|
80%
|
|
13. Формування в учнів навичок самоконтролю
|
10%
|
80%
|
10%
|
14. Забезпечення вчителем мотивації навчання і розвиток пізнавального інтересу учнів
|
|
90%
|
10%
|
15. Заохочення прагнень учнів знаходити свій спосіб роботи з навчальним матеріалом
|
20%
|
80%
|
|
16. Здійснення індивідуального підходу до учнів в процесі навчання і виховання
|
10%
|
70%
|
20%
|
17. Використання міжпредметних зв’язків
|
10%
|
80%
|
10%
|
18. Організація позакласної роботи з предмета
|
10%
|
90%
|
|
19. Здійснення роботи з профорієнтації учнів
|
30%
|
70%
|
|
20. Організація роботи з невмотивованими учнями
|
60%
|
40%
|
|
21. Володіння методикою проведення тематичного оцінювання
|
|
100%
|
|
22. Вивчення і впровадження ППД
|
30%
|
70%
|
|
23. Оволодіння навичками вікової психології
|
|
100%
|
|
24. Використання аудіовізуальних засобів та відеотехніки
|
20%
|
70%
|
10%
|
25. Культура мовлення
|
|
100%
|
|
26. Реалізація комунікативного підходу до навчання
|
|
100%
|
|
27.Розвиток загальнонавчальних компетенцій учнів
|
|
100%
|
|
28. Знання типів і структури уроків
|
|
100%
|
|
29. Володіння технологією проведення особистісно орієнтованого уроку
|
20%
|
80%
|
|
30. Використання ігрових елементів, методика проведення нетрадиційних уроків
|
|
90%
|
10%
|
31. Самоаналіз уроку
|
10%
|
80%
|
10%
|
За результатами опрацювання діагностичної карти можна сказати:
- всі педагоги (100%) оволоділи питаннями формування у учнів вмінь самостійно здобувати знання, методикою проведення тематичного оцінювання, навичками вікової психології, культурою мовлення, комунікативним підходом до навчання та розвитку загально навчальних компетенцій учнів, знають типи та структуру уроків
- невеликий відсоток (20%) мають окремі труднощі з організації роботи з невмотивованими учнями, вивчення і впровадження ППД, використання аудіовізуальних засобів та відеотехніки
Діагностична карта організації методичної діяльності
№
|
Види методичної діяльності
|
Потребую допомоги
|
Достатньо володію
|
Готовий поділитися досвідом
|
1
|
Цільовий компонент
|
|
|
|
1
|
Визначення мети уроку
|
|
90%
|
10%
|
2
|
Визначення мети позакласного заходу
|
|
100%
|
|
3
|
Визначення мети планування
|
|
90%
|
10%
|
4
|
Визначення мети будь-якої діяльності
|
10%
|
90%
|
|
2
|
Змістовний компонент
|
|
|
|
1
|
Засвоєння ідей і понять науки (у рамках предмета, що викладається)
|
|
100%
|
|
2
|
Оволодіння змістом підручника
|
|
100%
|
|
3
|
Оволодіння новітніми методичними прийомами, технологіями
|
30%
|
60%
|
10%
|
4
|
Оволодіння передовим досвідом навчання
|
30%
|
70%
|
|
5
|
Робота з літературою за спеціальністю
|
|
80%
|
20%
|
6
|
Робота з літературою з методики
|
|
100%
|
|
3
|
Проектований компонент
|
|
|
|
1
|
Розподіл матеріалу теми за уроками
|
|
100%
|
|
2
|
Складання плану, конспекту уроку
|
|
90%
|
10%
|
3
|
Підбір теоретичного матеріалу до уроку
|
|
90%
|
10%
|
4
|
Підбір системи задач і вправ
|
|
90%
|
10%
|
5
|
Підбір діагностичного матеріалу
|
|
100%
|
|
6
|
Вибір форм і методів навчання
|
|
90%
|
10%
|
7
|
Вибір структури уроку
|
|
100%
|
|
4
|
Організаційний компонент
|
|
|
|
1
|
Постановка мети уроку і забезпечення сприйняття її учнями
|
|
100%
|
|
2
|
Організація сприйняття того, що вивчається
|
|
90%
|
10%
|
3
|
Організація осмислення навчальної інформації
|
|
100%
|
|
4
|
Організація закріплення і застосування на практиці отриманих знань
|
|
90%
|
10%
|
5
|
Організація власної діяльності на уроці
|
|
100%
|
|
6
|
Організація колективної діяльності на уроці
|
|
100%
|
|
7
|
Поєднання індивідуальної і групової діяльності учнів
|
|
100%
|
|
8
|
Підтримання необхідного темпу уроку
|
20%
|
80%
|
|
9
|
Організація індивідуально-диференційованого підходу до учнів
|
10%
|
90%
|
|
10
|
Використання елементів проблемного навчання:
створення проблемної ситуації;
|
30%
|
70%
|
|
висування гіпотези;
|
40%
|
60%
|
|
логічний доказ її.
|
40%
|
60%
|
|
11
|
Навчання учнів:
прийомам планування;
|
|
100%
|
|
самоконтролю;
|
|
100%
|
|
прийомам скорочення записів;
|
|
100%
|
|
раціональній витраті часу;
|
|
100%
|
|
умінням висловлювати свою думку;
|
|
100%
|
|
прищеплення навчальних навичок, специфічних для даного предмета
|
|
100%
|
|
12
|
Володіння методикою проведення навчальних занять:
перевірка підсумків попередньої роботи;
|
|
100%
|
|
презентація нового матеріалу;
|
|
100%
|
|
практика під керівництвом учителя;
|
|
100%
|
|
незалежна самостійна практика учнів;
|
|
100%
|
|
самоконтроль і самооцінка результатів роботи;
|
|
100%
|
|
узагальнення навчального матеріалу;
|
|
100%
|
|
визначення домашнього завдання;
|
|
100%
|
|
підбиття підсумків заняття
|
|
100%
|
|
5
|
Контрольно-оціночний компонент
|
|
|
|
1
|
Визначення з кожної теми обов’язкового для учнів обсягу знань, умінь та навичок відповідно до рівнів навчальних досягнень
|
|
100%
|
|
2
|
Структурування завдань для тематичної атестації
|
|
100%
|
|
3
|
Застосування критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів
|
10%
|
90%
|
|
4
|
Визначення форми проведення тематичної атестації
|
10%
|
90%
|
|
5
|
Методика проведення різних форм тематичної атестації
|
|
100%
|
|
6
|
Обґрунтування виставлених оцінок
|
|
100%
|
|
7
|
Дотримання такту при виставленні оцінок
|
|
100%
|
|
8
|
Організація корекційної роботи за результатами тематичної атестації
|
|
100%
|
|
9
|
Форми проведення повторної атестації
|
|
100%
|
|
10
|
Самоконтроль
|
|
100%
|
|
За результатами опрацювання діагностичної карти видно,
- Труднощі у педагогів при організації методичної діяльності майже відсутні у цільовому, проектованому та контрольно-оціночному компоненті.
- Утруднення виникають під час навчання учнів прийомам планування та самоконтролю, умінню висловлювати свою думку, раціонально витрачати час та оформлювати роботу з допомогою скорочених записів, специфічних для окремого предмета.
- Учителі можуть поділитися досвідом з питань роботи з літературою за спеціальністю, організація сприйняття та закріплення нового матеріалу, складання конспекту уроку, підбір теоретичного та практичного матеріалу до окремих тем, визначення мети уроку.
|